Dit is de toekomst van de F1 volgens McLaren

by CasaPantalones

Je zou bijna denken dat McLaren z’n plannen voor 2019 cancelt en zich begint te focussen op een rol van betekenis in 2050. Want waar er nogal wat te zeggen valt over hun volgende auto hebben de Engelsen in ieder geval al flink wat tijd gestopt in de toekomst van de Grand Prix. In de volgende video zie je precies hoe, wat en waar ze heen willen met hun raceteam in de Formule 1.

Bizarre Technologie brengt sport dichter bij fans

McLaren Grand Prix anno 2050

Zoals je ziet zet McLaren vol in op elektrische snelheidsduivels! Niet geheel onlogisch als je ziet met wat voor elektrisch spul de wereld de afgelopen maanden verrijkt mee is. In de video wordt er onder andere verteld dat er uitgebreid onderzoek is gedaan naar de toekomst van de sport, door het gesprek aan te gaan met échte Formule 1-fans.

De uitkomst voor de toekomst: Een snelheid van 500 kilometer per uur, een alrijdende oplaadtrack/pitstraat (hoe langzamer je rijd, hoe beter je oplaad) en een aantal competitieve functies van de auto! Zo kun je energie uit de auto die voor je rijd zuigen en kan de auto van gedaante wisselen: breder in bochten, aerodynamischer op rechte stukken.

De coureurs moeten er ook aan geloven! Zo krijgen zij allen een pak aan die hun emotie synchroniseert met de auto – zodat kijkers kunnen zien wat er in de driver omgaat. Als voorbeeld nemen we bijvoorbeeld de altijd coole Kimi Raikkonen, wiens auto dus constant blauw zal zijn aan de buitenkant. Rood zal bijvoorbeeld de kleur van woede of spanning kunnen zijn en spijt krijgt ook een kleur. Dan mag jij verder invullen welke kleur de auto van Max Verstappen had geweest bij zijn botsing met Ocon!

Kritiek op McLaren

Onder de video was er één zeer betrokken fan die het niet zo ziet zitten in de toekomstplannen van McLaren. We zijn benieuwd wat jij ervan vind:

“This has PR agency fluff all over it. McLaren doesn’t seem like a motorsport team anymore. They consider themselves a ‘brand’. The culture is all wrong over there in Woking and I see no change. This kind of fluff is a reflection of McLaren’s corporate culture. And 2019 will be another poor performance on track because nothing has changed! You need to go back to your roots. Bruce must be turning in his grave right now seeing this corporate marketing brand nonsense, this 2050 idea obviously came from some fancy PR agency in Covent Garden. They are probably putting together a press cuttings report so proud they got on front page of Sky F1 news etc. Such nonsense, you’ve lost your way from being a MOTORSPORT TEAM. Please take my frustration positively because it stems from being a fan of McLaren and wanting to sort your mess out.”

Ook interessant

Leave a Comment